Общи условия
на интернет магазин cooltech.bg
Настоящите общи условия регламентират отношенията между КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД и лицата ползващи сайта и онлайн магазина находящи се на www.cooltech.bg.
1. Дефиниции
- “НИЕ”, “КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД”, “ДРУЖЕСТВОТО” – означава КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД със седалище и адрес на управление: ул. Неофит Рилски 57, ет. 15, ап. 75, 5800 Плевен, България, e-mail: info@cooltech.bg, ЕИК: BG206986025, Управител: Анжела Каленова, дружество – собственик на онлайн магазина www.cooltech.bg
- “САЙТ” – означава уебсайта на адрес www.cooltech.bg
- “АКАУНТ” – означава акаунт регистриран www.cooltech.bg
- “ОНЛАЙН МАГАЗИН” – означава виртуалният магазин находящ се на www.cooltech.bg предоставящ възможността за закупуване на стоки през Интернет.
- “ПОЛЗВАТЕЛ” – означава лице ползващо функционалностите на сайта.
- “КУПУВАЧ” – означава лице, което извършва покупка на стока от онлайн магазина.
- “ПОТРЕБИТЕЛ” – означава потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите (“ЗЗП”).
- “ЛИЧНИ ДАННИ” – означава лични данни по смисъла на Закона за защита на личните данни и европейското законодателство (“ЗЗЛД”).
- “НАЛОЖЕН ПЛАТЕЖ” – означава наложен платеж по смисъла на Закона за пощенските услуги (ЗПУ).
- “ОБЩИ УСЛОВИЯ” – означава настоящите общи условия. С кликването върху който и да е линк, бутон или приложение находящи се на сайта, с изключение на линка сочещ към тези общи условия, се съгласявате изрично и безусловно с настоящите общи условия за ползването на сайта и онлайн магазина.
2. Регистрация
Сайтът може да бъде разглеждан без регистрация. Регистрация е необходима само за ползването на определени функционалности на сайта и е абсолютно доброволна и безплатна.
За да се регистрирате е необходимо да имате навършени 18 години и да попълните регистрационен формуляр.
При успешно приключване на регистрацията ще получите потребителско име и парола за достъп. С един имейл адрес може да бъде направена регистрация само на един акаунт.
ВАЖНО: Със създаването на акаунт декларирате, че имате навършени 18 години.
В случай, че не желаете да регистрирате акаунт, имате възможност да пазарувате като гост, като предоставените в този случай данни се обработват само за целите на изпълнението на конкретната поръчка и не се съхраняват за следващи Ваши поръчки.
3. Общи
От онлайн магазина могат да бъдат закупувани само стоки, които системата позволява да бъдат добавяни в пазарската кошница.
Цялата информация относно представените на сайта стоки, включително, но не само технически характеристики, гаранционни условия, начин на употреба и т.н., е предоставена от производителя, респективно от вносителя на съответната стока, като КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД не носи каквато и да е отговорност в случай на невярно, неправилно или неточно представена информация, вярна информация представена по заблуждаващ начин, разминаване между представеното и действителното положение, печатни грешки.
Публикуваните на сайта снимки на стоки са илюстративни. Възможно е да е налице разминаване с действителните параметри.
4. Цени
Всички представени на сайта/онлайн магазина цени са в български лева и са валидни единствено и само към момента на публикуването им. КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД си запазва правото да ги променя по всяко време без предупреждение.
Цените по потвърдени от КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД онлайн поръчки са окончателни и не подлежат на промяна. Представените на сайта/онлайн магазина цени са крайни и включват всички данъци и такси, без цена за обработване, монтаж и доставка – посочена отделно, в случай, че такава се дължи.
5. Законова Гаранция. Информация за потребители. Алтернативно решаване на спорове
Всички представени на сайта и/или продавани в онлайн магазина стоки са със законова гаранция за съответствие на стоката с договора за продажба съгласно чл. 112-115 от ЗЗП.
Търговската гаранция не оказва влияние върху правата на потребителите, произтичащи от гаранцията по чл. 112-115 от ЗЗП. Независимо от търговската гаранция, продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно гаранцията по чл. 112-115 от ЗЗП.
Информация по чл. 112-115 от ЗЗП
Информация за правата на потребителите, произтичащи от законовата гаранция по чл. 112-115 от ЗЗП.
Чл. 112.
При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид: 1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие; 2. значимостта на несъответствието;
възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.
Чл. 113.
Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114.
При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
намаляване на цената.
Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115.
Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.
На телефон 070012340 можете да получите цялата информация по чл. 4 от ЗЗП, относима към всяка стока/услуга представена на сайта и/или продавана в онлайн магазина.
Орган за алтернативно решаване на спорове по смисъла на чл. 181н, ал. 4 от ЗЗП са помирителните комисии към Комисия за защита на потребителите. При възникване на спор, свързан с онлайн продажба можете да ползвате и сайта ОРС.
Казаното в настоящия раздел се отнася за потребители по смисъла на §13, ал.1, т.1 от Допълнителните разпоредби на ЗЗП.
6. Поръчки
Поръчки могат да правят само ползватели приели общите условия. За да направите поръчка е необходимо да попълните формуляра за поръчка, като следвате процедурата, описана тук:
Как се поръчва
- Избирате продукт и натискате бутон „Добави в количката“
- След натискането на бутон “ДОБАВИ В КОЛИЧКАТА” се отваря вашата “КОЛИЧКА”. Виждате съдържанието на количката си.
- Ако искате да закупите количество по-голямо от 1 бр, попълвате в поле „Количество” и изчаквате сумата да се обнови.
- За да продължите с поръчката натиснете бутон „Към поръчката“
- На този етап системата изисква регистрация:
5.1 Ако имате съществуващ акаунт, натиснете бутон „Влез и плати“.
5.2 Ако нямате акаунт, може да се регистрирате като натиснете бутон „Регистрирай се“.
5.3 Ако искате да платите като гост натиснете бутон „Плати като гост“
- На екрана се показва вашия адрес за доставка. Ако нямате такъв, можете да го въведете с бутон „Добавяне на адрес“
6.1 След като попълните вашите данни в съответните полета, натиснете бутон „Запазване“.
6.2 Можете да промените адреса за доставка чрез бутона за редактиране.
- Ако желаете да вземете стоката от наш склад, натискате бутона “ВЗЕМИ ОТ СКЛАД”.
- Начин на плащане
8.1 Наложен платеж
8.2 Банков превод
8.3 Плащане с карта
Ако не желаете да Ви бъде издадена фактура, натиснете бутон „Продължи поръчката“
Ако желаете да Ви бъде издадена фактура на физическо лице, изберете “ДА” от падащото меню, след което маркирайте “Физическо лице”. Ако нямате добавени данни за фактура, можете да ги добавите като натиснете “Добавяне на адрес”. След като попълните полетата натиснете бутон „Запазване“
Ако желаете фактурата да бъде издадена на юридическо лице, маркирайте “Юридическо лице”. Ако нямате добавени данни за фактура, можете да ги добавите като натиснете “Добавяне на адрес”. След като попълните полетата натиснете бутон „Запазване“.
7. Плащане
Цената на поръчана от онлайн магазина стока може да бъде заплатена чрез един от следните способи:
- Наложен платеж;
- Плащане с банкова карта;
- Банков превод.
Моля, имайте предвид, че в определени случаи е възможно някой от изброените способи да не е приложим. Всички плащания се извършват само в български лева.
При плащане с банков превод цялата дължима сума по фактурата трябва да бъде заплатена в срок до 5 работни дни след издаване на фактурата; в противен случай поръчката ще бъде автоматично анулирана.
С приемането на настоящите общи условия купувачът дава своето изрично и безусловно съгласие във всички случаи, освен при плащане с „Наложен платеж“, включително, но не само при използване на опцията „Вземи от склад“, да заплаща на КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД авансово, в пълен размер, продажната цена на всяка поръчана стока.
При използване на „Наложен платеж“ купувачът предава на куриера цялата дължима сума (включваща цената на стоката и цената за обработване и доставка), посочена във фактурата/касовата бележка и овластява куриера да предаде същата на КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД от негово име и за негова сметка.
При доставка с плащане чрез “Наложен платеж”: купувачът получава от куриера фактура/касова бележка, в която е посочена цялата дължима сума, включваща цената на стоката и цената за обработване и доставка.
Купувачът предава на куриера цялата дължима сума и плащането се отбелязва в документа, удостоверяващ предаването на стоката, като същият служи и за разписка.
Важно: При плащане с банков превод/банкова карта може да Ви бъдат начислени банкови такси/комисионни, определяни едностранно от съответната банка/финансова институция.
Важно: Съгласно чл.113, ал.4 от ЗДДС издаването на фактура или корекция по вече издадена фактура се извършва в срок до 5 (пет) календарни дни от датата на покупка.
След изтичане на този срок КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД няма ангажименти за издаване на фактура или корекция по вече издадена фактура.
Важно: При онлайн покупки, както и когато цената е договорена с отстъпка, използването на КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД карти подарък, ваучери и др. подобни не е приложимо.
8. Договор
Договорът за продажба от разстояние между КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД и купувача се счита за сключен след потвърждаване на дадената поръчка от страна на КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД.
Потвърждаването на сключен с КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД договор от разстояние, включително на цялата информация по чл. 47, ал. 1 от ЗЗП, се извършва на предоставената от купувача електронна поща.
9. Онлайн покупка на изплащане
Всеки, който желае да закупи от онлайн магазина стока на изплащане следва да кандидатства за отпускане на кредит пред посочените по-долу финансови институции, в случай че цената на онлайн поръчката (без цената за обработване и доставка) е в минимален размер на 500 (петстотин) лева.
Кандидатстването се извършва само онлайн посредством кликване върху бутона “Купи на изплащане”.
Важно:
Условията за кредитиране (в т.ч. кандидатстване за кредит, отпускане, лихви, такси и т.н.), се определят едностранно от съответната финансова институция. КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД не е представител и не извършва посредническа дейност в полза на която и да е финансова институция. КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД не участва в което и да е от отношенията във връзка с кредитирането, в т.ч. в случаите на евентуално предприемане на действия по принудително изпълнение и др. Информация за финансовите институции, кредитиращи покупки на изплащане от онлайн магазина, можете да получите на следните линкове:
Купувачът се уведомява по телефона от съответната финансова институция в случай, че е необходима промяна на заявения брой вноски.
Доставката на закупена на изплащане чрез онлайн магазина стока се извършва в срок до 7 дни, считано от датата, на която КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД е уведомен от съответната финансова институция за подписан договор за кредит, финансиращ в пълен размер съответната поръчка.
Доставката се изпълнява въз основа на данните (име, ЕГН, адрес за доставка – служебен или настоящ адрес), посочени от купувача в договора за кредит. Получаването на стоката се извършва лично от купувача, след като удостовери самоличността си чрез представяне на документ за самоличност, положи подпис и собственоръчно изпише собственото си и фамилно име в документа, удостоверяващ предаването на стоката.
Казаното в раздел “Отказ от сключен договор и възстановяване на заплатената цена” се прилага и при онлайн покупка на изплащане, с изключение, че при онлайн покупка на изплащане потребителят задължително следва да отправи всички свои претенции за възстановяване на заплатената цена директно към съответната финансова институция, кредитирала онлайн покупката, предмет на отказа от договор.
За целта потребителят изпраща молба до финансовата институция отпуснала кредита, в която посочва банковата сметка по която желае да му бъдат възстановени претендираните суми. С оглед избягване на всякакво съмнение, КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД няма да разглежда и няма да удовлетворява каквито и да е парични претенции, отправени от страна на потребители в случаите на отказ от договор с предмет онлайн покупка на изплащане.
10. Доставка
Доставка на поръчана от онлайн магазина стока се извършва само до адреси на територията на Република България. Получаването на стоката става само след подписване на документ от страна на купувача, удостоверяващ приемо-предаването. Сроковете за доставка на поръчани чрез онлайн магазина стоки са следните:
- За стоки поръчани до 14 часа българско време – 72 часа, считано от деня следващ деня в който е потвърдена поръчката.
- За стоки поръчани след 14 часа българско време – 96 часа, считано от деня следващ деня в който е потвърдена поръчката.
- За едра бяла техника срокът за доставка е до 5 дни, считано от деня следващ деня в който е потвърдена поръчката.
Важно:
Посочените срокове се прилагат доколкото не противоречат на сроковете за доставка, прилагани от съответния куриер. Освен при „Наложен платеж“, всички срокове за доставка започват да текат след като е заплатена цялата дължима сума, включваща цената на стоката и цената за обработване и доставка.
КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД си запазва правото едностранно, без да е необходимо да информира купувача, да удължава всички срокове за доставка с до 14 дни. Стоката се доставя срещу подпис, до входа на сградата. При невъзможност или затруднение за връчване лично на получателя, пратките се връчват, както следва:
- за служебен адрес – на лице с месторабота на адреса, като се отбелязват името и длъжността/отдела на лицето, получило пратката.
- за домашен адрес – на член от домакинството, като се отбелязват името на лицето, получило пратката, и връзката му с получателя. При невъзможност за връчване на пратката при първо посещение, не по вина на КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД /куриера (в случай, че няма никой на адреса и др.), лицето извършващо доставката оставя известие, в което посочва телефон за връзка, на който получателят следва да се обади в срок от три работни дни за да бъде уточнен нов срок за извършване на доставката.
При невъзможност за връчване на пратката и при второ посещение не по вина на КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД /куриера, договорът за продажба от разстояние автоматично се прекратява, като в този случай, като санкция за неизпълнението му от страна на купувача, КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД задържа всички заплатени от купувача суми. Казаното в предходното изречение се отнася и за случаите, когато получател неоснователно откаже да приеме дадена пратка.
КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД /куриерът не носи отговорност за неизпълнение на поръчка в случаите, когато купувачът е посочил неверни, непълни и/или неточни лични данни, включително когато е посочил непълен, неточен или фиктивен адрес.
11. Вземи от склад
„Вземи от склад“ дава възможност поръчана от онлайн магазина стока да бъде получена в наш склад. Стоката се получава след електронно потвърждаване на поръчката, в зависимост от наличността, по един от следните начини: „Вземи днес“ или „Вземи от 4 до 6 работни дни“.
За да се възползвате от опцията „Вземи от склад“ е необходимо:
- Да поръчате стока от онлайн магазина.
- Да попълните коректно всички реквизити на формуляра за поръчка, като задължително посочите получател на стоката.
- Да заплатите цената на стоката, след което задължително да получите електронно потвърждение на поръчката от страна на КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД.
Стоката да бъде получена не по-късно от 30 (тридесет) календарни дни, считано от датата на електронното потвърждаване на поръчката, като получаването става само в работното време на посочения в електронно потвърдената поръчка КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД, единствено от лицето посочено като получател, след задължителното представяне на документ за самоличност, номер на поръчка и подписване на приемо-предавателен протокол.
Важно:
КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД не носи отговорност за непотърсена/неполучена в срок стока.
След изтичане на срока за получаване КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД има право да начислява магазия за съхранение в размер на пет лева на ден на всяка стока.
12. Преглед на стоката. Рекламации.
При получаването на стоката купувачът е длъжен незабавно да я прегледа и в случай, че констатира явни недостатъци, липсата на някой от придружаващите я аксесоари и/или на който и да е от изискваните от българското законодателство документи, незабавно да информира лицето извършващо доставката.
Ако не направи това, вещта се смята за одобрена, като купувачът губи правото по-късно да претендира, че стоката му е доставена с явни недостатъци, липсата на някой от придружаващите я аксесоари и/или на който и да е от изискваните от българското законодателство документи.
Рекламации на закупени чрез онлайн магазина стоки се извършват по правилата на ЗЗП (само за потребители) и/или съобразно сроковете и условията на търговската им гаранция.
13. Отказ от сключен договор от разстояние
На основание чл. 50 от ЗЗП потребителят има право да се откаже от договора от разстояние без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи (с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55 от ЗЗП) в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, или когато потребителят е поръчал много стоки с една поръчка, които се доставят отделно – считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приеме последната стока.
Правото на отказ може да бъде упражнено само ако потребителят е представил на КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД стоката в оригиналната ѝ опаковка в запазен търговски вид, всички числящи се към стоката аксесоари, принадлежности, документи и оригиналната касова бележка/фактура за покупката.
Стандартни указания за отказ:
- Право на отказ от договора от разстояние.
- Имате право да се откажете от настоящия договор, без да посочвате причини за това, в срок 14 дни.
- Срокът за отказ е 14 дни считано от датата, на която Вие или трето лице, различно от превозвача и посочено от Вас, сте влезли във владение на стоките или при договор, съгласно който потребителят поръчва много стоки с една поръчка, които се доставят поотделно: датата, на която Вие или трето лице, различно от превозвача и посочено от Вас, сте влезли във владение на последната стока.
- За да упражните правото си на отказ, трябва да ни уведомите (за Вашето име, географски адрес и ако имате такива, телефонен номер, факс и електронен адрес,) и за решението си да се откажете от договора с недвусмислено заявление (например писмо, изпратено по пощата, факс или електронна поща).
- Можете да попълните и подадете по електронен път приложения стандартен формуляр за отказ или друго недвусмислено заявление за отказ на нашия уебсайт (добавете интернет адрес). Ако използвате тази възможност, ние незабавно ще Ви изпратим на траен носител (например по електронна поща) съобщение за потвърждение на получаването на отказа.
За да спазите срока за отказ от договора, е достатъчно да изпратите съобщението си относно упражняването на право на отказ преди изтичането на срока за отказ от договора.
Действие на отказа. Ако се откажете от настоящия договор, ние ще Ви възстановим всички плащания, които сме получили от Вас, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от Вас начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от нас), без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 дни считано от датата, на която ни информирате за Вашето решение за отказ от настоящия договор.
Ще извършим възстановяването, като използваме същото платежно средство, използвано от Вас при първоначалната трансакция като във всеки случай това възстановяване няма да бъде свързано с никакви разходи за Вас. Имаме право да отложим възстановяването на плащанията до получаване на стоките обратно или докато не ни представите доказателства, че сте изпратили обратно стоките, в зависимост от това, кое от двете събития е настъпило по-рано.).
Очакваме да ни изпратите или да върнете обратно стоките без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 дни след деня, в който сте ни информирали за отказа си от настоящия договор. Вие трябва да поемете преките разходи по връщане на стоките.
В случай на упражнено право на отказ от договор от разстояние потребителят трябва да изпрати или предаде стоките обратно на КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която потребителят е съобщил на КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД за решението си да се откаже от договора. До предаването на стоката на Култех БГ рискът от случайното ѝ погиване или повреждане се носи изцяло от потребителя.
14. Контакти и друга информация
Въпроси или предложения във връзка със сайта www.cooltech.bg, се приемат от КУУЛТЕХ БЪЛГАРИЯ ЕООД на телефони: +359 876 64 74 75 или +359 876 26 23 55, от понеделник до петък, работно време: 09:00 – 18:00 часа или по електронна поща на info@cooltech.bg.